Jonathan Strange & Mr Norrell


Mr Norrell

Mr Norrell

Pamiętam, że gdy Wydawnictwo Literackie przysłało mi ponad dekadę temu pierwszy tom książki Jonathan Strange & Pan Norrell autorstwa Susanny Clarke nie wiedziałem do końca co o niej sądzić. Wraz z kolejnymi stronami zatapiałem się mocniej w magicznym świecie tej niesamowitej powieści. Wielka Brytania czasów napoleońskich połączona z powrotem magii to była sprawdzona recepta na sukces. Kolejne dwa tomy tylko utwierdziły mnie w przekonaniu, że mam do czynienia z dziełem wybitnym. Nie byłem w tej opinii osamotniony. Wysyp nagród, które otrzymała książka mówi sam za siebie.

Dlatego z olbrzymim zainteresowaniem śledziłem doniesienia o planowanej ekranizacji. Odpowiada za nią BBC, co samo z siebie stanowi doskonałą rekomendację. Pierwsze zdjęcia z planu oraz zwiastun zapowiadały smakowite widowisko. I tak właśnie jest. Pierwszy odcinek siedmioczęściowej serii, zatytułowany The Friends of English Magic jest naprawdę fantastyczny. Dobór aktorów wydaje się idealny – wyobcowany Norrell i nadaktywny Strange jawią się jako postaci z krwi i kości. Wszystko okraszono przepięknymi dekoracjami i kostiumami z domieszką nienachalnych efektów specjalnych. Dorzućmy do tego ociekanie brytyjskością i otrzymujemy przepyszne danie dla koneserów.

Jonathan Strange & Mr Norrell to wyśmienity serial, a przynajmniej takim jawi się po pierwszym odcinku. A przecież historia dopiero się zaczyna, najsmakowitsze kąski jeszcze przed nami. Chyba pora przypomnieć sobie powieść. Albo w oryginale, albo w nowym przekładzie Wydawnictwa MAG. Zdecydowanie warto czytać i oglądać.

2 Responses to Jonathan Strange & Mr Norrell

  1. coszzupełnieinnejbeczki.pl says:

    Dzięki za przypomnienie o tym serialu. Miałem to w planach ale zapomniałem.

Dodaj komentarz