Wayward Pines


Wayward PinesO Wayward Pines usłyszałem w zasadzie przez przypadek. Tytuł mignął mi przy okazji rozmów o Twin Peaks, które atakowały ze wszystkich stron przy okazji powrotu, odwoływania powrotu i powrotu powrotu tego kultowego serialu. Dodatkowym atutem było nazwisko M. Night Shyamalan, którego cenię za Szósty Zmysł i Niezniszczalnego i jakby trochę mniej za późniejsze produkcje. Do tego na popkulturowych portalach pojawiały się entuzjastyczne recenzje, które spowodowały, że poświęciłem tej produkcji kawałek wieczoru.

Choć po pierwszym odcinku trudno wyrobić sobie opinię odnośnie całości fabuły, to muszę stwierdzić, że twórcom udało się zainteresować mnie na tyle, abym zasiadł przed telewizorem w kolejne dni. Chcę poznać dalsze przygody agenta secret service, który szuka zaginionych kolegów w tytułowym miasteczku. Tym co uderzyło mnie już na samym początku była atmosfera. Przyznam, że Twin Peaks oglądałem tylko raz, podczas pierwszej emisji tego serialu w rodzimej telewizji. Pamiętam z tych czasów sowy, które nie są tym czym się wydają, Laurę Palmer i w zasadzie tyle. No dobrze, to nie jest prawda, pamiętam jeszcze poczucie tajemnicy, obcowania z czymś niezbadanym, czymś co tak bardzo fascynowało mnie również w książkach Lovecrafta. Obietnica poznania wielkiego sekretu. To samo uczucie pojawiło się przy Wayward Pines. Towarzyszyło mi Praktycznie od pierwszej minuty. Poczułem się znów jak nastolatek – i za to twórcom z całego serca dziękuję.

Nagromadzenie pytań po pierwszym odcinku jest olbrzymie. Scenariusz, oparty na książce Chada Hodgea jest naprawdę intrygujący. Na tyle, że jeszcze tego samego wieczoru nabyłem drogą kupna jego książkę i rozpocząłem lekturę. Podobnie miałem z serialem i książką Pod kopułą autorstwa Stephena Kinga. Tam miałem do czynienia ze znanym pisarzem, Hodge to dla mnie biała karta, więc tym chętniej zagłębię się w kartach powieści. Mam nadzieję, że dalej będzie równie dobrze, a nawet lepiej.

Skomentuj

