Falling Skies – odcinek 7 „What Hides Beneath”


Chyba w końcu złapałem bakcyla Falling Skies. Odcinek What Hides Beneath wziął i był mną pozamiatał. Siedziałem z wzrokiem wlepionym w ekran, jak dzieciak przy nowym odcinku Filemona. Dlaczego ten serial nie wyglądał tak od początku?

Tym razem było wszystko co składa się dla mnie na dobre widowisko  – akcja, dobrze poprowadzone wątki osobiste, dwie nowe tajemnice i zapowiedź mocnego finału. Podobało mi się też poprowadzenie wątku Weavera i Pope’a. Są zdecydowanie barwniejszymi postaciami od Toma, który chyba nie bardzo wie co ma robić. Zresztą większość bohaterów drugoplanowych ma więcej do przekazania niż ci, których poczynania musimy oglądać cały czas.

Szalenie podobało mi się rozwinięcie wątku obcych. Dwa wielkie odkrycia tego odcinka dają zupełnie nowy obraz całej sytuacji i wyjaśniają np. dlaczego mechy są dwunożne, a nie sześcionożne jak Skittersi. Poznaliśmy też nową taktykę w działaniu obcych mającą na celu przechwycenie dalszych dzieci i eksterminację dorosłych. A już kompletnym zaskoczeniem było odkrycie Pope’a związane z amunicją wykorzystywaną przez mechy obcych.

Na arenę ponownie wkracza Porter, który ma jednocześnie dobre i złe wieści. Ludzie zauważyli zmianę działań obcych i decydują się na atak przeciwko wielkim instalacjom budowanym nad miastami. Niestety sprawy nie mają się za dobrze, bo przynajmniej jedna jednostka bojowa została całkowicie zniszczona, a o dwóch innych wszelki słuch zaginął. Wszystko wskazuje na to, że zbliża się przełomowy moment tej wojny, a ilość tajemnic wzrasta w gwałtownym tempie.

Już w najbliższą niedzielę TNT wyemituje dwugodzinny finał serii, w którym powinniśmy poznać odpowiedzi przynajmniej na kilka pytań, choć wiedząc, że szykowany jest drugi sezon serialu trzeba liczyć się z postawieniem kolejnych. Zapowiada się naprawdę wystrzałowa końcówka, na którą należy czekać.

2 Responses to Falling Skies – odcinek 7 „What Hides Beneath”

  1. Serio? Ja ten serial oglądam z łzami w oczach obserwując jak marnuje się potencjał. Czemu to jest tak źle zagrane? Czemu obcy w pierwszym odcinku mieli ubranka i broń a teraz ganiają bez broni i na golasa? Czemu nie czuć klimatu rozdeptanej rasy ludzkiej, tylko jest klimat biwaku?

    BYCZE SPOILERY

    Rozwój wątku obcych byłby spoko, ale czemu k…a to muszą być humanoidy? No i wszystko wskazuje na to, że gnojki zmieniają się w Skittersy, co jest durne. Dużo lepiej by było, jakby Skittery były po prostu inną podbitą rasą.

    Pope jest jedynym nie-debilem w tym całym serialu. Szkoda tylko, że twórcy stają na głowie, żeby był tak straszliwie cool. Jest to tak przesadne, że zwomitować można.
    Weaver wkurza mnie wiecznie jednakową miną, gdzieś pomiędzy płaczem a uśmiechem.
    Tom generalnie tylko cierpi i rzuca broń. Autentycznie koleś chyba więcej razy się poddał niż pociągnął za spust.

    Motyw z amunicją głupiutki straszliwie.

    Niestety, ale to mógłby być świetny serial a jest bardzo siermiężny.

  2. selenim pisze:

    Co do aktorstwa to masz rację, bo kuleje – prawie jak wyższe poziomy polskich produkcji😉

    Ja mam właśnie wrażenie, że Skittersy są inną podbitą rasą, a nie zmodyfikowanymi dzieciakami. Być może się mylę.

    Humanoidalne alieny też mnie jakoś nie odstraszają, myślę, że to kwestia gustu. Może jestem znieczulony po Star Trekach i Star Gate🙂

    A motyw z amunicją naprawdę mi się podobał. Tłumaczyłoby to dlaczego obcy wyczyścili wszystkie bazy wojskowe i sklepy z bronią. Generalnie trafia do mnie idea, że są trochę śmieciarzami i wykorzystują to co znajdą.

    I zgadzam się, że serial mógłby być sto razy lepszy, ale zwróć uwagę, że w tej chwili jest naprawdę dużo lepiej niż w początkach, gdzie nie działo się praktycznie nic ciekawego.

Skomentuj

