Doctor Who – seria 6, odcinek 4 „Doctor’s Wife”


Nie wiem czego oczekiwałem po najnowszym odcinku Doctor Who, ale na pewno nie tego co otrzymałem. Z jednej to dobrze, bo bycie zaskakiwanym zawsze jest miłe. Z drugiej źle, bo liczyłem na rozwiązanie paru zagadek, a tymczasem otrzymałem nową do kolekcji. I choć Gaiman zapowiadał wyjątkowo mroczną opowieść, to Moffata nie udało mu się przebić.

Tytuł odcinka, Doctor’s Wife, sugerował, że dowiemy się czegoś absolutnie nowego o Doctorze. Sęk w tym, że nie dowiedzieliśmy się niczego. Epizod jest po prostu kolejnym „ze środka”, który ma własną zamkniętą historię doprawioną tylko odrobiną głównego wątku. Z tego powodu odczuwam zawód. Jednak danie, które otrzymałem jest tak naprawdę dość smakowite.

Tym razem nasi bohaterowie wyruszają poza znany wszechświat, albowiem do drzwi TARDIS zapukała (dosłownie) poczta. Podekscytowany Doctor rzuca się w wir przygody, która omal nie pozbawia go jego ukochanego pojazdu, a jego towarzyszy doprowadza na skraj szaleństwa. Dość powiedzieć, że cel podróży jest bardzo specyficzną pułapką, zaprojektowaną, aby łapać Time Lordów, a raczej ich pojazdy.

Gaiman podniósł metaforę na wyższy poziom próbując ubrać żyjący statek w ciało i umysłowość człowieka. Rezultat jest naprawdę niezwykły i przesiąknięty, jak zresztą cały serial, duchem głębokiego humanizmu. Kilkukrotnie mój uśmiech wywołały też dialogi, zwłaszcza scena, gdy Doctor poznaje nieznane sobie uczucie niepewności.

Epizod jest też dużo bardziej uporządkowany niż The Curse of the Black Spot. Ma sporo mrocznych momentów, ale do dwóch pierwszych odcinków jest mu bardzo daleko. I choć opowieść mi się podobała, to pozostał niedosyt. I jeszcze te zagadkowe słowa TARDIS – „In the end the only water in the forest is river”. A może powinienem napisać River? Ogólnie niezły wypełniacz, ale bez ekscytacji.

Skomentuj

