Falling Skies – seria 1, odcinki 1-4


Falling Skies miało być odtrutką po zniszczonym kulcie, jakim otaczałem pierwsze V (mowa o tym z lat 80. XX wieku). Serial o inwazji obcych, który sygnowano nazwiskiem Spielberga zapowiadał się świetnie. I choć ostatnia ekranizacja Wojny Światów (podobała mi się, bo to Wojna Światów była) wysyłała sygnał ostrzegawczy, rzuciłem się na nową produkcję jak miłośnik kuchni meksykańskiej na superostre chilli. Niestety dostałem mdławą paprykę słodką z plantacji w Pcimiu Górnym.

Obejrzałem już cztery odcinki (pilot i pierwszy traktuję jako jeden) Falling Skies i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jest to jeden z najnudniejszych seriali, jakie znam. Chwilami mam wrażenie, że Moda na sukces ma więcej dynamiki. Zamiast opowieści o desperackich próbach przetrwania resztek ludzkości, otrzymaliśmy mdławą opowieść rodzinną, w której praktycznie nic nie trzyma się kupy. Obcych jest tyle co kot napłakał i jeśli od początku walczyli w pokazany sposób, to nie wiem jakim cudem udało się im podbić naszą planetkę.

Chciałbym napisać coś dobrego o tej produkcji, ale tak naprawdę nie mam o czym. Aktorstwo jest drętwe. Wątek poszukiwania porwanych przez alienów i zmuszanych do niewolniczej pracy dzieci jest może i fajny, ale odnalezienie syna głównego bohatera jest tak nieprawdopodobne, że aż zgrzyta. Walki z obcymi też są jakieś idiotyczne, brak w nich dynamizmu, a efekty rażą sztucznością.

Choć jest jedna rzecz, która mi się w tym serialu podoba. Jest nią ilość tajemnic otaczających najeźdźców. Dlaczego ich roboty są dwójnogami, skoro oni sami mają po sześć kończyn? Dlaczego kontrolują tylko dzieci? Po co zbierają złom i odpady? Czy są jeszcze jakieś inne rodzaje przybyszów? Gdyby nie te pytania przestałbym oglądać ten serial, a tak jeszcze się skuszę.

Polecam spróbować – może komuś bardziej podejdzie saga rodzinna przebrana w szatki ufoka. Jak dla mnie jest to, jak dotąd, niewypał.

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 104 obserwujących.

